Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη 31 Ιουλίου 2012

ΕΚΘΕΣΗ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΕ ΤΡΕΝΟ ΧΩΡΙΣ ΒΑΓΟΝΙΑ


της Μαριάνας Παυλίδου
Από 6 Αυγούστου έως 30 Σεπτεμβρίου στην Artgallery, στα πλαίσια του Τρένου του Πολιτισμού.
Η έκθεση περιλαμβάνει 29 χαρακτικά, λιθογραφίες και σχέδια από την .....
συλλογή της γκαλερί Berthe-Sculptures, που εκτέθηκαν στο Παρίσι κατά την περίοδο 1977-2002.
Τα έργα ανήκουν σε μερικούς από τους πιο  εμβληματικούς καλλιτέχνες του 20ου αιώνα, όπως είναι ο Πάμπλο Πικάσο (1881-1973), ο Ανρύ Ματίς (1869-1954), ο Βασίλι Καντίνσκυ (1866-1944), ο Σαλβατόρ Νταλί (1904-΄89), ο Χουάν Μιρό (1893-1983), ο Αντρέ Μασόν (1896-1987), ο Απελέ Φενόζα (1899-1988), ο Βλαντιμίρ Βελίκοβιτς (1935- ), και ο μεγάλος γλύπτης Αύγουστος Ροντέν (1840-1917).
Το Παρίσι μαζί με το Μόναχο, υπήρξε μεγάλο καλλιτεχνικό κέντρο, κατά το δεύτερο μισό του 19ου και το πρώτο μισό του 20ου αιώνα. Καλλιτέχνες από διάφορα μέρη της Ευρώπης συγκεντρώνονταν εκεί και οι αλληλοεπιδράσεις τους δημιούργησαν τα μεγάλα Πρωτοποριακά κινήματα της σύγχρονης τέχνης, όπως είναι ο Σουρεαλισμός, ο Κυβισμός, ο Εξπρεσιονισμός και η Αφηρημένη Τέχνη.
Οι περισσότεροι από τους καλλιτέχνες που παρουσιάζονται εδώ, υπήρξαν ηγετικές φυσιογνωμίες στα κινήματα της Μοντέρνας τέχνης, που χαρακτηρίζονται κυρίως από την σταδιακή Αφαίρεση (Κυβισμός, Αφηρημένος Εξπρεσιονισμός),  και την απελευθέρωση των δημιουργικών δυνάμεων του Ασυνειδήτου, από τον έλεγχο της λογικής και της σκέψης (Σουρεαλισμός).
  
Ο Πάμπλο Πικάσο είναι Ισπανός ζωγράφος, γλύπτης, γραφίστας, κεραμίστας και σχεδιαστής, ο πιο διάσημος, πολύπλευρος, παραγωγικός και με την μεγαλύτερη επιρροή καλλιτέχνης του 20ου αιώνα.
Ο Ανρύ Ματίς είναι Γάλλος ζωγράφος, γλύπτης, γραφίστας και σχεδιαστής. Από το 1920 περίπου απέκτησε διεθνή φήμη καθώς μαζί με τον Πικάσο υπήρξε ο πιο σημαντικός δεξιοτέχνης στις πρωτοποριακές καλλιτεχνικές τάσεις του 20ου αιώνα που χαρακτηρίζονται από καλλιγραφικά σχέδια και αφηρημένη χρήση του καθαρού χρώματος.
Ο Βασίλι Καντίνσκυ, ζωγράφος και συγγραφέας ρωσικής καταγωγής, από τους σημαντικότερους πρωτοπόρους της αφηρημένης τέχνης.

Ο Σαλβατόρ Νταλί, Ισπανός ζωγράφος, γλύπτης και σχεδιαστής, αφού πέρασε από τις φάσεις του Κυβισμού, του Φουτουρισμού και της μεταφυσικής ζωγραφικής, το 1929 συνδέθηκε με τους Σουρεαλιστές. Σύντομα αναδείχθηκε ως ο πιο διάσημος εκπρόσωπος του κινήματος.
 Ο Χουάν Μιρό, Ισπανός ζωγράφος, γραφίστας και σχεδιαστής, αφού επηρεάστηκε από τα διάφορα μοντέρνα κινήματα- τον Φωβισμό, τον  Κυβισμό και τον Ντανταισμό, ήταν ιδιαίτερα συνδεδεμένος με τους Σουρεαλιστές.
Ο Αντρέ Μασόν, Γάλλος ζωγράφος, χαράκτης, γλύπτης, σκηνογράφος και συγγραφέας, μια από τις ηγετικές φυσιογνωμίες του Σουρεαλισμού.
Ο Απελέ Φενόζα, σημαντικότατος Ισπανός γλύπτης, προσωπικός φίλος του Πικάσο.
Ο Βλαντιμίρ Βελίκοβιτς, ζωγράφος, από τους πιο σημαντικούς Σέρβους καλλιτέχνες.
Ο Αύγουστος Ροντέν, Γάλλος γλύπτης, ένας από τους μεγαλύτερους και με την σημαντικότερη επιρροή στους ευρωπαίους καλλιτέχνες της γενιάς του.
ΕΡΓΑ
Πάμπλο Πικάσο (Λιθογραφίες, ανατυπώσεις σε περιορισμένα αντίτυπα, έργων του σε μουσαμά, ζωγραφισμένα με λάδι).
1.    Γυναίκα στα κόκκινα, πάνω σε πράσινη πολυθρόνα, 1η Μαρτίου 1949, από την προσωπική του συλλογή.
2.    Παιδί με παιχνίδια, 5η Αυγούστου 1938
Σαλβατόρ Νταλί (Χαρακτικά)
1.    Η αυλή του λιονταριού
2.    Το σήμα της Αγκουάς
3.    Το φάντασμα
4.    Από την σειρά Πεταλούδα, 1951
Χουάν Μιρό
15. Γυναίκα με πουλί , 2ο/10, 30 Απριλίου 1960, 65Χ61 εκ.
17. Γυναίκα με πουλί, 4ο/10, 6 Μαίου 1960, 61Χ47 εκ.
9. Καθιστή γυναίκα, 1ο/5, 25 Νοεμβρίου 1960, 92Χ73 εκ.
10. Καθιστή γυναίκα, 4ο/5, 28 Νοεμβρίου 1960, 92Χ73 εκ.
11. Καθιστή γυναίκα, 3ο/5, 29 Νοεμβρίου 1960, 100Χ81 εκ.
·       Για την Ζυλί και τον Αμπέρτο Μανιέλι
·       Πορτρέτο, χωρίς υποσημείωση (Ε.Α.)
Ανρύ Ματίς
1.    Ημίγυμνη γυναίκα, χαρακτικό με την τεχνική του eau forte.
Βλαντιμίρ Βελίκοβιτς
1.    Χαρακτικό
2.    Σχέδιο με σινική
Βασίλι Καντίνσκυ
Λιθογραφία από την σειρά Κύκλοι (Κreisen), 1923.
Αντρέ Μασόν, 9 έργα.
Χαρακτικά, λιθογραφίες,  σχέδια με σινική.
Απελέ Φανόζα, χαρακτικό
Αύγουστος Ροντέν, Γυμνό, Σχέδιο με μολύβι και χρώματα ακουαρέλας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου